Blogg

Vi utvecklar våra nya erbjudanden som start ups

Det händer mycket spännande i vår bransch med ett konstant flöde av ny teknik och nya metoder. Det betyder att vi i Accigo måste leva i förändringen och hela tiden vara beredda på att förfina våra arbetsmetoder och erbjudanden utifrån vad som händer i omvärlden.

Vi läser, diskuterar, går på event, utbildar oss, träffar nya människor och konsumerar rejäla mängder information för att inte missa något som våra kunder kan dra nytta av. Vi kan med gott samvete säga att vi lever i en konstant förändring där vi lär oss nya saker varje dag, och vi älskar det. Men om vi lyfter blicken från den personliga utvecklingen och ser till oss som stort framgångsrikt bolag, hur utvecklas Accigos erbjudanden? 

Tack vare att Accigo är chefslöst, ambitionsdrivet och har byggt en kultur där alla tar ansvar så finns det gott om driv och engagemang. Vi, Jonas Hagen och Mikael Balkö, ville utveckla en process för att kanalisera alla konsulters energi för att skapa Accigos nya erbjudanden på en sätt som inte gjorts tidigare i branschen. Vi ville göra det genom att skapa en miljö för erbjudandeutveckling som inte var topp-styrd utan istället fungerade som en stödstruktur där nya idéer kunde blomstra tillsammans med varje enskild medarbetares starka driv.

"För Accigo innebär det att alla nya erbjudanden granskas i sömmarna och formas utifrån marknadens behov"

Kärnan i erbjudandeutvecklingen handlar om att behandla varje ny idé som en start up och låta den växa sig stark genom en tydlig metodik. I korthet går det ut på att vara målfokuserad, jobba metodiskt och att testa, utvärdera och testa igen i en feedbackloop.

För Accigo innebär det att alla nya erbjudanden granskas i sömmarna och formas utifrån marknadens behov och Accigos förutsättningar så att våra nya erbjudanden är hårt testade och utvärderade redan från start. När det entreprenöriella drivet får brinna starkt och när ambitionsdrivna personer får en stödstruktur att hålla sig i finns det ingen gräns för vilka nya erbjudanden ett bolag inom digitaliseringsbranschen kan utveckla.

I dagsläget har vi 12 stycken nya erbjudanden under utveckling, alla initierade av Accigo-konsulter. Vi har delat upp dem i tre grupper som träffas en timme, varannan vecka, i sprintmöten där fokus är att gå igenom feedback-loopen (utveckla, mät, reflektera). Erbjudande-ägarna presenterar vad de testat under den gånga två-veckorsperioden och vad de lärt sig, processen fortsätter sedan i dessa två-veckors-cykler.

Tommy Högström gick genom processen för Accigos erbjudandeutveckling med idéen om ett erbjudande fokuserat på Artificiell Intelligens och har nyligen lanserat dotterbolaget Applai. Läs inlägget om Applai

Vi älskar att göra saker på nya sätt och tänka annorlunda än alla andra, det är trots allt hela grunden i hur Accigo fungerar. Vi har inga chefer, vi tar ansvar hela vägen och vi drivs av ambitionen att lyckas tillsammans med våra kunder i ett partnerskap istället för den klassiska kund-leverantör-relationen.

Vi siktar högt, men det är för att vi har drivet och ambitionen att bli den bästa digitaliseringspartnern världen någonsin har skådat.

Prenumerera på bloggen

Få uppdateringar om nya inlägg

Vill du veta mer om våra pågående projekt och aktuella branschtrender? Vi berättar även om våra olika erbjudanden och sättet vi arbetar på för att hjälpa våra kunder att digitalisera sina verksamheter.

Fyll i din e-post för att prenumerera

Relaterat innehåll

Läs mer och låt dig inspireras

I vår kunnskapsbank har vi samlet vår beste innsikt fra det nordiske markedet. Her finner du vår svenske blogg og guider, samt våre norske kundecase.

Til bloggen